Netthandel

Du kan nå få tilgang til vår nye netthandelsportal, det eneste vi må foreta oss er å registrere din epostadresse for netthandel.

Du kan nå få tilgang til vår nye netthandelsportal, det eneste vi må foreta oss er å registrere din epostadresse for netthandel.

Slik bestiller du

  • Velg varekategori som er aktuell
  • Stangstål, bjelker og kanaler, hulprofiler, varmvalsede plater eller armeringsstål
  • Velg vare, lengde og antall
  • Velg slyngrensing, slyng+prime m/j.oksyd eller slyng+prime m/zink
  • Gå til kassen og send bestilling

Du får her estimert leveringstid, valg av forsendelsesmåte og du kan skrive inn bestillingsreferanse. Du mottar bekreftelse på at ordren er lagt til bestilling. Så snart ordren er godkjent, sender vi deg vår formelle ordrebekreftelse.

Trenger du assistanse kontakter du våre selgere som bistår deg.

Fortsatt prisoppgang

Prisene fortsetter å stige, samtidig som knappheten på råmateriale for produksjon av hulprofiler tiltar.

Prisen på varmvalset coil er mer enn doblet på 5 måneder.

Flere verk er fullbooket i 2. kvartal og de verkene som har ledig kapasitet har et prisnivå vi aldri tidligere har sett.

Bjelke og stangstålverkene øker sine priser, denne gang med ca 7%, som betyr at prisene har steget med ca 35% siden desember 2020. I samme periode har NOK styrket seg med 6% mot Euro. Det er ekstremt lange ledetider på mindre dimensjoner.

Logistikkutfordringer

Aktiviteten i Europa og Asia er høy, og vi leser om mangel på containere og lastebiler.

Vi merker også dette i forhold til transittiden fra stål er ferdig på verk, til det ankommer oss. Mye av stålet vi kjøper i Europa sendes med jernbane til Duisburg, med ukentlig leveringer med båt til Fredrikstad. Normalt tar dette 2-3 uker, nå opplever vi både 4 og 5 ukers transittid.

Ovennevnte gjelder først og fremst kombinasjonen jernbane og båt, men vi ser også at bilfrakt tar lengere tid enn normalt.